دسته‌های اخبار

انعقاد تفاهم نامه همکاری مابین دانشگاه پیام نور استان اصفهان با انجمن علمی آیین دادرسی مدنی ایران

 1398/07/06       19506     

 
انعقاد تفاهم نامه همکاری مابین دانشگاه پیام نور استان اصفهان با انجمن علمی آیین دادرسی مدنی ایران 

در مراسمی که به همین منظور در دانشگاه پیام نور استان اصفهان برگزار گردید آقای دکتر مهدی یوسفی رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان ضمن عرض خیر مقدم به آقای دکتر عباس کریمی رئیس انجمن علمی آئین دادرسی مدنی ایران، آقای دکتر لطفی دبیر اجرایی انجمن و آقای دکتر تقی پور رئیس کمیسیون امور دانشگاهی و بین الملل انجمن از حضور ایشان در این نشست قدردانی نمود.
یوسفی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد دانشگاه پیام نور گفت: در حال حاضر تعداد 34000 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند  که از این تعداد 4800 نفر در رشته حقوق مشغول به تحصیل می باشند
وی در ادامه اظهار داشت: فارغ التحصیلان رشته حقوق دانشگاه پیام نور در آزمون های وکالت و سایر آزمون های مربوط به این رشته در کشور جزء موفق ترین شرکت کنندگان در این آزمون ها هستند.
دکتر یوسفی از زحمات آقای دکتر کریمی، آقای دکتر لطفی  و آقای دکتر تقی پور در جهت فراهم نمودن شرایط عقد تفاهم نامه همکاری انجمن علمی آئین دادرسی مدنی ایران با دانشگاه پیام نور استان اصفهان تشکر نمود .


 
 
در ادامه جلسه نیزآقای دکتر عباس کریمی ریاست انجمن علمی آیین دادرسی مدنی ایران طی سخنانی ابراز داشتند: خوشحال هستم که در این جلسه وزین و  در جمع یکی از معتبرترین دانشگاه های کشور حضور پیدا کردم.
وی در ادامه از تلاشهای صورت گرفته در جهت رسیدن به این تفاهم نامه تقدیر کرد و گفت: در بسیاری از جاها مشکلات افراد مشکل حقوقی است و نظام حقوقی کشور باید اصلاح شود. وی در ادامه گفت: اگر نظام حقوقی کشور درست باشد مساله امنیت تامین می شود اگر امنیت حقوقی حل شود مسائل اقتصادی نیز حل خواهد شد و بسیاری از مشکلات که در جذب سرمایه های وجود دارد در واقع مشکلات حقوقی است  وی در ادامه افزود بسیاری از مشکلات کشور  ریشه در مشکلات حقوق دارد و قصد ما از ایجاد این انجمن پژوهش در حوزه حقوقی  و حل مشکلات حقوقی کشور است .
دانشگاه های کشور باید در بخش حقوقی زحمات زیادی بکشند و ساختار قدیمی حقوقی کشور مرتفع شود . این حرف که ما مشکل قانونی نداریم و مشکل اجرای قانون را داریم حرف اشتباهی است ، اگر مشکل قانون نباشد کسی نمیتواند سوء استفاده کند و کسی نمی تواند قانون را دور بزند .
قانون باید در مسائل بتواند ممنوعیت را اجرا کند و کسی نتواند قانون را دور بزند. در بحث مربوط به مسائل حقوقی فقط نظام حقوقی کشور مشغول نیست بلکه تمام تارو پود کشور را مشغول خود کرده است.
بحث نظام قضایی و آیین دادرسی بحث مهمی است و باید زود به سراغ حل مشکلات این حوزه رفت و تشکیل انجمن علمی آیین دادرسی مدنی با این هدف شکل گرفته است و در این بخش کارهای خوبی صورت گرفته است و امیدواریم در اهدافی که برای انجمن ترسیم کرده ایم به هدف خود برسیم ما دنبال مخاطب های فهیم در این جلسه هستیم و با این هدف سراغ این دانشگاه آمدیم چون دیدیم دانشگاه پیام نور  با تعداد دانشجوی حقوق خوب و سیستم منظمی است برای همین فعالیت انجمن را با این دانشگاه شروع کردیم و امیدواریم که با بالا رفتن سطح آموزش دانشجویان و با در اختیار گذاشتن امکانات انجمن  به  دانشجویان و همچنین  استفاده انجمن از امکانات دانشگاه برای پیشبرد اهداف انجمن و دانشگاه حرکت کنیم .

 در ادامه نشست آقای دکتر لطفی دبیر اجرایی انجمن علمی آیین دادرسی مدنی ایران ضمن تقدیر از زحمات دکتر یوسفی ریاست دانشگاه پیام نور استان اصفهان برای تشکیل این جلسه وهمچنین از آقای دکتر کریمی ریاست انجمن به خاطر حضور در این جلسه گفت : امیدواریم که با امضای این تفاهم نامه بتوانیم همکاری های خوبی با دانشگاه داشته باشیم و در جهت اجرای آن به خصوص برگزاری نشست های علمی، همایش ها و دوره های تخصصی حقوقی به ویژه در مباحث آیین دادرسی مدنی و داوری گامهای اساسی برداریم.

 

در ادامه نیز آقای دکتر تقی پور رییس کمیسیون امور دانشگاهی و بین الملل انجمن ضمن تشکر از ریاست دانشگاه پیام نور استان اصفهان و اعضای هیات علمی آن دانشگاه ابراز امیدواری نمودند که اجرای این تفاهم نامه بتواند گام موثری در جهت رشد و توسعه علمی برای متقاضیان دوره های تخصصی حقوقی گردد.

در پایان این نشست نیز تفاهم نامه همکاری دانشگاه پیام نور استان اصفهان با انجمن علمی آیین دادرسی کشور به امضاء دو طرف رسید.
 
انعقاد تفاهم نامه همکاری مابین دانشگاه پیام نور استان اصفهان با انجمن علمی آیین دادرسی مدنی ایران
اولین نفری باشید که راجع به این خبر نظر میدهید.
برای نظر دهی در صورتی که عضو سایت هستید از بخش ورود با سیستم وارد شوید و در غیر اینصورت از بخش ثبت نام نسبت به ثبت نام اقدام نمایید.
لطفا منتظر بمانید ...